1. veebruar 2012

UUSTANTRA INTERNETIS


Kui trükkida Google`sse „Tantra“, satute new age tantra maailma, pisut leidub materjale ka hindu tantrast, budistlikust tantrast aga hoopis vähe. Varem tuli kõigepealt esile Tantra Curch. See on nüüd kusagile kadunud. Palju on üles pandud uusi videoid. Mõneski on ühtteist  huvitavat, kuid samas pole ma märganud veel ühtki nii head, et seda just lausa soovitada.Võibolla siiski mõnd lõiku Osho loengutest. Teda ju filmiti omal ajal palju ja nüüd on katkendeid ta esinemistest ka You Tube´i üles pandud. Internet on ju pidevas muutumises. Veel aasta tagasi ei olnud  tantrateemal nimetamisväärselt eesti-ainelist materjali, nüüd leiame kahe ulatuslikuma tantra kursuse kuulutusi: Mosese Bhairava tantra ja Marika Tamme tantraürituste teateid, on ka infot kaugemalt Eestit külastavate tantraõpetajate kohta. Topics of Sacred Sexuality kujutab endast noppeid sakraalerootika traditsioonist ja oleks seega justkui minu enda koostatud. Siin leidub eelmiste Dalai laamade tantrateemalisi ütlusi ja ilmneb, et ka praegune Dalai laama täiesti tunnistab seksuaalenergia kasutamist vaimulikel eesmärkidel:

Budistid kasutavad suguühet vaimses eneseteostuses, kuna see põhjustab tugevaid emotsionaalseid muutusi teadvuses juhul, kui praktiseerija on küllalt hooliv ja tark. Sel juhul on seksi eesmärgiks esile tuua ja pikendada teadvelolu salajasemaist teadvusekihistustest, suunates sellest tekkivat energiat sügavamasse tühjusetunnetusse.  Kui seda pole, siis ei ole suguühtel  vaimulikkusega midagi tegemist.  Kui praktiseerija on oma seesmiste energiate tunnetamises ja juhtimises juba küllalt kaugele jõudnud,  piisab isegi kahtede suguelundite liitumisest, et

  Niiviisi poolelt sõnalt see lõik katkebki – Internet...  Kui on huvi lähemalt tutvuda hinduistliku traditsoonilise tantraga, tuleb otsida materjali „hindu tantra“ alt, budistliku tantra maailm avaneb aga, kui sisse trükkida „vajrayana“.

Eriti  põhjalikku käsitlust leidub leheküljel The Vajrayana Research Resource, seal on isegi seitsmesajaleheüljelisi doktoritöid, näiteks David Barton Gray dissertatsioon, kaitstud Columbia Ülikoolis 2001.a. On Suprime Bliss. A Study of the History and Interpretation of the Cakrasamvara Tantra või Michael Martin Karffi doktoritöö samast ülikoolist 1979.aastast  Selected Chapters from the Abhidhanottara-tantra: The Union of Male and Female Deities.
Aga kirjutame: „Karmamudra“.

Algul täiesti asjalikke lehekülgi selle teema klassikast: Tilopa laul, Naropa kuuest joogast, üks Milarepa sajatuhandest laulust, Jeshe Tsogjeli õpetusi  - materjal, mis pakuks mulle avastamisrõõmu, kui ma poleks seda juba ammu lugenud.. Siis üks diskussioon. Keegi on kirjutanud, et tahaks karmamuudra-praktika kohta lähemalt teada ja talle on siis vastatud.

Nombdril:
Need, kes tõesti teavad, millest jutt ja võiksid selgitada, ei saa seda teha, sest on seotud vaikimstõotusega ja selgitustest poleks ka kasu, need vaid suurendaksid emotsionaalselt ebaküpsete inimeste hüsteerilisust.

Säh sulle, oled emotsioaalselt ebaküps ja kõik..  Teine reageering pole parem:

Chapman ei tea, millest ta räägib. Palun, austusest tiibeti budismi vastu, lõpetagem selle teema üle arutlemine nüüd ja alatiseks.

Möönan, et vadžrajaana on kogu inimkonna kõige sügavam vaimne õpetus, kuid sellegipoolest ei leia, et mul peaks olema selle vastu vastu nii fanaatiline austus, et see takistab mind mõtlemast selle üle, mis sellest sobib meile üle võtmiseks ja mis mitte.

Täiesti uus nähtus on karmamuudrate kuulutused. Esialgu elavad karmamuudrad kaugel meist, peamiselt New Yorgis. Veidi kaugel, et isiklikult veenduda, kas on tegemist tõelise karmamuudraga. Huvitav, millal kuulutab esimene eesti karmamuudra – ilmselt on see nüüd vaid ajaküsimus. Et suhtun sellesse asja pisut skeptiliselt, on ehk mõistetav. Kas ikka võib olla tegemist ehtsa karmamuudraga, seega siis naisega, kes on suuteline  seksi läbi mehes esile kutsuma valgustatu teadvusseisundi või on siin ikkagi tegemist pelgalt  prostitutsiooni uue alaliigiga? Kindlasti on see prostituudile meeldivzam, kui klient suhtub temasse kui jumalannasse (sellist suhtumist neis kuulutustes ka eeldatakse) ja tasub ka ehk heldemalt kui tavaliselt. Aga kui see ka nii on – ikkagi oleks nagu tegemist sakraalerootika taassünnniga euroopa kultuuris.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar